BAKAN PEKCAN : " BAKKAL ESNAFIMIZI GÜÇLENDİRMEYİ AMAÇLIYORUZ"

Ticaret Bakanlığı, Coca-Cola Türkiye İle İşbirliğinde Pandemi Döneminde Bakkalların Dijital Dönüşümde Daha Etkin Yer Alabilmeleri Ve Rekabet Güçlerini Artırabilmeleri Yeni Bir Proje Başlattı.

EKONOMİ 26.12.2020 21:26:00 0
    BAKAN PEKCAN :

Ticaret Bakanlığı, Coca-Cola Türkiye İle İşbirliğinde Pandemi Döneminde Bakkalların Dijital Dönüşümde Daha Etkin Yer Alabilmeleri Ve Rekabet Güçlerini Artırabilmeleri Yeni Bir Proje Başlattı.“ Bakkalımla El Ele ” projesi ile 81 ildeki bakkal esnafına e-ticaretten, müşteri ilişkisine, dijital pazarlamadan, reklam ve sosyal medya kadar kadar eğitimler verilecek.  Söz konusu eğitimlere Bakanlığın dijital eğitim portalı “ Sanal Ticaret Akademisi ” nden ücretsiz ulaşılabilecek. Diğer belirli illerde gezici TIR'larile proje tanıtılacak. Bakkal esnafının hayatını kolaylaştıracak çözümlerin eğlenceli videolarla aktarıldığı eğitimleri başarılı başarılı bakkallara “En Dijital Bakkal” sertifikası verilecek. Eğitimlere “https://akademi.ticaret.gov.tr” adresinden ulaşarak, tüm aşamaları tamamlayan bakkallar arasında yapılacak çekilişte de çeşitlendirilecek dağıtılacak.

Öte yandan Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan imzasıyla 81 ilde faaliyet gösteren tüm bakkal esnafını söz konusu ücretsiz eğitime ve dijital dönüşüme davet eden mektup gönderildi.

- Bakan Pekcan : " Bakkal Esnafımızı Güçlendirmeyi Amaçlıyoruz"Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, projeye ilişkin değerlendirmesinde Türkiye’nin dört bir yanında faaliyet gösteren ve sayıları 2 milyona ulaşan esnaf ve sanatkarın  üretimleri ve  istihdama sağladıkları katkılarla ülke ekonomisinin en önemli yapı taşlarından biri olduğunu belirtti.Günümüz dünyasında geleneksel yöntemle yapılan ticaretin yerini elektronik ticaret anlayışına bıraktığını ifade eden Pekcan, esnaf ve sanatkarların varlıklarını daha güçlü bir şekilde devam ettirebilmeleri ve değişen ticaret ortamına ayak uydurabilmeleri için yenilikleri takip ederek gerekli dönüşümü sağlamalarının oldukça önem arz ettiğini kaydetti.Tüm dünyayı olumsuz etkileyen koronavirüs salgını sonrasında dijital dönüşümün ve elektronik ticaretin daha da önem kazandığına dikkati çeken Pekcan, şunları kaydetti:“Bu dönemde dünya genelinde çeşitli kısıtlamalar uygulanırken, insanlar evlerinden çıkmadan internet üzerinden alışverişe daha çok yönelmeye başladı. Bunun bir sonucu olarak Türkiye’de geçen yılın ilk altı ayında 55,9 milyar lira olan e-ticaret hacmi bu yılın ilk altı ayında %64 artışla 91,7 Milyar TL seviyesine yükselmiştir.Bu artışa paralel olarak salgın döneminde gıda-market alışverişlerinin önceki yıla göre 4 kattan daha fazla bir artış göstermiştir. Elektronik ticaretteki bu artışı sayısı 200 bine yaklaşan bakkal esnafımız dijital dönüşüm uyum sağlayarak fırsata çevirebilir.Biz de Bakanlık olarak hayata geçirdiğimizBakkalımla El Ele Projesiyle bakkal esnafımızıelektronik ticarette ve artan rekabet ortamında güçlendirmeyi amaçlıyoruz. Eğitimlerimizle bakkallarımızın dijital dönüşümlerini sağlayarak, bulunduğu sokağın dışında, internet üzerinden de satış yapmalarını,  farklı yöntemlerle satışlarını artırmalarını, böylelikle hem daha fazla müşteriye ulaşmalarını hem de gelirlerini yükseltmelerini sağlamayı amaçlıyoruz.Öte yandan esnaflarımıza yönelik global firmalarla ortak çalışmalarımız devam edecek.”

-Dijitalleşme İle Ticari Faaliyetler Verimli Hale Gelecek -

Pandemi döneminde işleri olumsuz yönde etkilenen esnafın yanında olduklarını ifade eden Coca-Cola İçecek CEO’su Burak Başarır  “Coca-Cola Türkiye olarak pandemi döneminden en çok etkilenen iş kollarından yeme-içme sektörüne destek olmayı sorumluluğumuz kabul ediyoruz. İşletmelerin yeniden müşterileriyle buluşmasında köprü olmak, pandeminin olumsuz etkilerini en aza indirebilmek için tanıtım ve çeşitli kampanyalarla iş ortaklarımızın yanında olduk. Şimdi de Ticaret Bakanlığımız ile beraber bakkal esnafımıza pandemi sonrası değişen pazar koşullarında rekabet gücünü artırmak ve ticari faaliyetlerini güçlendirmek amacıyla eğitim desteğinde bulunacağız” diye konuştu.

Bakkalların perakende sektöründe önemli bir yere sahip olduğunu belirten Başarır sözlerini “Bakkallarımıza, dijital dünyaya uyum sağlamaları ve müşteri yönetimi konusunda eğitimler hazırladık. Bu eğitimlerle birlikte, bakkalların yeni iş modellerine daha hızlı adapte olarak, ticari faaliyetlerini daha verimli hale getirebileceklerine inanıyoruz” diye sürdürdü.

 

 

İlginizi Çekebilir

KARTAL’DA İŞÇİLER 9’U 5 GEÇE ATATÜRK İÇİN DURDULAR

RUJ ŞEKLİNDE KULAKLIK: SOUNDCORE A30İ

CANON, EOS R6 MARK III VE YENİLİKÇİ RF 45MM F1.2 STM LENSİNİ TANITTI

TANRIDAĞ: "ALZHEİMER,ANAHTARI NEREYE KOYDUM?" ENDİŞESİNDEN ÇOK DAHA FAZLASI...”

D VİTAMİNİ TAKVİYESİ ALMADAN ÖNCE İKİ KEZ DÜŞÜNÜN

MALTEPE’DE BİRLİK VE DİYALOG

GÖKSOY: “KARTAL’IN BÜTÇESİNİN GİDİŞATINI KAYGIYLA İZLİYORUZ,”

BAYBURT DERNEĞİ’NDEN İYİ PARTİ KARTAL’A ZİYARET

KUVÂ-YI MİLLİYE KAHRAMANI KARTALLI KAZIM, VEFATININ 65. YILINDA KABRİ BAŞINDA ANILDI

ÇOCUKLARDA LÖSEMİNİN 5 ÖNCÜ SİNYALİ!

  • Çarşamba 15.8 ° / 14.4 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
  • Perşembe 16.1 ° / 12.3 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
  • Cuma 14.2 ° / 11.8 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı

LİG TABLOSU

Takım O G M B Av P
1.GALATASARAY A.Ş. 12 9 1 2 19 29
2.FENERBAHÇE A.Ş. 12 8 0 4 15 28
3.TRABZONSPOR A.Ş. 12 7 1 4 10 25
4.SAMSUNSPOR A.Ş. 12 6 1 5 7 23
5.GÖZTEPE A.Ş. 12 6 2 4 9 22
6.BEŞİKTAŞ A.Ş. 12 6 4 2 5 20
7.GAZİANTEP FUTBOL KULÜBÜ A.Ş. 12 5 3 4 -3 19
8.CORENDON ALANYASPOR 12 3 3 6 0 15
9.TÜMOSAN KONYASPOR 12 4 6 2 -2 14
10.ÇAYKUR RİZESPOR A.Ş. 12 3 4 5 -2 14
11.KOCAELİSPOR 12 4 6 2 -4 14
12.RAMS BAŞAKŞEHİR FUTBOL KULÜBÜ 12 3 5 4 2 13
13.HESAP.COM ANTALYASPOR 12 4 7 1 -10 13
14.GENÇLERBİRLİĞİ 12 3 7 2 -5 11
15.KASIMPAŞA A.Ş. 12 2 6 4 -6 10
16.ZECORNER KAYSERİSPOR 12 1 5 6 -15 9
17.İKAS EYÜPSPOR 12 2 8 2 -9 8
18.MISIRLI.COM.TR FATİH KARAGÜMRÜK 12 2 9 1 -11 7